Швидке поширення електротранспорту призвело до затребуваності такого обладнання, як зарядні станції для електромобілів. Їх наявність робить процес заряджання акумуляторних батарей ефективним та безпечним. Для забезпечення цих якостей важливо дотримуватись правил підбору установок, їх експлуатації, а також сумісності з потрібним типом кабелю підключення.
Типи зарядних станцій для електромобілів
Виділяють чотири ключові групи зарядних станцій, а також одну вузькопрофільну:
- Mode 1. Принцип роботи зарядної станції для електромобілів представленої модифікації полягає у перетворенні змінного струму з використанням цього адаптера. Підключення відбувається до побутової розетки без додаткового обладнання. Термін заряджання досягає 12 годин. Поступово виключаються із використання через недостатню безпеку.
- Mode 2. Стандартна установка, що працює на змінному струмі та призначена для комерційного та домашнього використання. Можливе застосування для підзарядки всіх видів електротранспорту, що підтримує конектори зі стандартними роз'ємами. Важливою умовою є наявність вбудованого захисту, розташованого безпосередньо в кабелі. Тривалість заряджання досягає 6-8 годин при використанні акумуляторних батарей з ємністю 20-24 кВт*год.
- Mode 3. Зарядні станції для електромобілів із максимальною потужністю за умови застосування змінного струму. Дозволяється застосування різних роз'ємів — Type 1 при однофазній мережі та Type 2 при трифазній.
- Mode 4. Швидкі зарядні станції для електромобілів із використанням постійного струму. Вирізняються підвищеною потужністю, через що можуть не підходити для деяких моделей автомобілів. За підтримки такого стандарту зарядити батарею до 80% можна протягом півгодини. Переважно використовуються на міських парковках та вздовж трас. В Україні подібні станції поки що зустрічаються рідко, оскільки для їх монтажу потрібно прокладання окремої лінії електропередач.
- Tesla Supercharger. Зумовлений тип зарядних станцій, які швидше виступають нагнітачами енергії. За 20 хвилин застосування відбувається заряджання 50% батареї, а повний цикл становить 75 хвилин. Потужність заряджання 135 кВт із застосуванням постійного струму. Конектори відрізняються формами регіональної прив'язки. Для США властиві три роз'єми, для інших країн, включаючи ЄС, п'ять.
Вибір станції заряджання електромобіля відбувається виходячи з місця встановлення, особливостей експлуатації та кількості користувачів.
Класифікації зарядних станцій
Оскільки параметри Mode 1-4 регулярно змінюються, існують додаткові класифікації, які дають змогу легше орієнтуватися при доборі обладнання. За потужними характеристиками обладнання можна розділити на три групи:
- Побутові установки. Працюють від змінного струму до 220 і 16 А, що дозволяє отримувати 3,7 кВт. Вирізняються компактними розмірами, через що часто називаються кабелями.
- Для швидшої підзарядки від електромереж зі струмом змінного типу 220/440 В з силою струму 16-40 А, що дають від 3,7 до 30 кВт.
- Fast charger — Суперчарджери. Забезпечують швидку підзарядку з подачею постійного струму безпосередньо на акумулятор в обхід інвертора. Переважно великі стаціонарні установки потужністю 15-410 кВт.
Класифікувати станції заряджання електромобілів можна і за принципом застосування:
- Для стаціонарного монтажу
- Портативні системи з використанням в одному чи групі місць.
- Комбіновані установки з можливістю портативного та стаціонарного застосування.
Потрібно врахувати сумісність вибраної моделі з конекторами, які застосовуються для заряджання електрокара. В іншому випадку зарядити батарею не вдасться.
Якщо знайти зарядні станції для електромобілів у Києві можна в багатьох ТРЦ, парковках та інших інфраструктурних об'єктах, то в країні ситуація гірша. Оптимальний варіант — домашня зарядна станція для електромобіля, яка дозволить заряджати електрокар у потрібному обсязі у зручний час, а потім спокійно їхати у справах.